Biz Bugün Kedi Evi Yaptık

Bugün kendimize Pazar aktivitesi olarak kedi evi yapmayı seçtik. Güzel bir Pazar kahvaltısından sonra kedi evi yapımı için kollarımızı sıvadık. Bu evi mahallemizdeki henüz iki aylık bir tatlılık için hazırladık. Kendisi açık renkte çok güzel bir erkek sarman hani şu pembe kedi denilenden. Onunla karşılaştığımda kuyruğu kopmuş sadece derisi tutar vaziyetteydi. Kopan yer fokur fokur kurtlanmış bizim cüceyi yemeye başlamış. Kuyruk işini hallettikten sonra ona güp güzel bir ev hazırlamaya gelmişti sıra. Malzemeleri önceki gün nalburdan tedarik etmiş eve getirmiştim o yüzden geriye sadece dizayn edip hazırlamak kalmıştı. Hem sıcacık olmalı, hem de sağlam olmalıydı, aslında ben kafamda bir yuva tasarlamıştım bile :) 

Kedi evi için aldığım malzemeler,

* 2 ad. 3 cm lik strafor (her biri 1,5 mt.) 
* 2 mt. kalın muşamba 
* Temiz yıpranmamış bir koli 
* Bir miktar keçe (kolinin zeminine kedinin yatacağı yere koymak için sıcak tutacak bir malzeme olarak ben keçe kullandım siz halıfleks parçası da kullanabilirsiniz)
* Yapıştırıcı ( ağaç tutkalı, silikon olabilir)
* Koli bantı
* Maket bıçağı, makas



Önce kolinin açık olan kapağını da kapatıp bantladık her yeri kapalı kutu oldu. Sonra kolinin geniş olan karafını yere gelecek şekilde çevirip bir pencere açtık. Pencerenin alt kısmındaki mesafeyi üst kısmına göre daha fazla bıraktık. Koli sağlam ve sert olduğu için pencere açma işlemi kolay oldu. Sonrasında resimdeki gibi kolinin etrafını straforla kapladık. Koli ve strafor arasına yapıştırıcı sürüp üzerine de koli bantı çekerek sabitledik, sağlamlaştırdık. 




Kolinin her tarafını straforla kapladıktan sonra bir de en üste çatı vazifesi görecek parça koyduk. Bu parçayı evin üzerinde yağmur suyu birikmemesi ve de tentesi olması için önden 10 cm arkadan da 2 cm fazlalık bırakarak arkaya doğru eğimli yaptık. 




Straforla kaplama işlemi bittikten sonra yağmura ve kedilerin tırmalamalarına karşı koruyucu olması için tüm etrafını dayanıklı bir muşambayla kapladık. Muşambanın kapı kısmına gelen yeri de sadece üst kısımını bırakacak şekilde diğer üç tarafını keserek rüzgar girişini de engellemiş olduk. Muşambanın iç tarafına hazırladığım isimliği de koymayı ihmal etmedim tabi :) En son içine zemin yüzeyi kadar kestiğim kalın keçeyi yerleştirdim ve ev böylece tamamlamış oldu. 




Siz de çok çok ucuza mal ettiğiniz bir kedi eviyle sokakta kar kışa karşı savunmasız yaşamak zorunda olan bir minnoşu sevindirebilirsiniz. Ben bu ev için çok özendim ve hiç bir masraftan kaçınmayarak tamı tamına 12,5 tl harcadım, isterseniz daha bile ekonomik hazırlayabilirsiniz. Önemli olan başlarını sokacakları, onları yağmurdan, soğuktan koruyacak bir evleri olması.


Kuyruksuz Lokum evini o kadar çok sevdi ki dönüp tekrar baktığımızda mışıl mışıl uyumuştu bile.



* İyi bir iş, iyi bir düşünceden daha iyidir. (Buda)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Doğmuş Kedi Buldum Ne Yapmalıyım?

Platonik Aşk'a adını veren Aşk, Platon'un Aşkı // Rafet Elçi

Şölen-Dostluk // Platon