Tüyap Kitap Fuarı 2015


Bu yıl 34. kez gerçekleşen Tüyap Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı 7 - 15 Kasım 2015 tarihleri arasında kapılarını ziyaretçilerine açtı. Ben de bu sene bu fuarı kaçırmayacaksın Güliput! dedim kendime ve 12 Kasım'da Tüyap'ın yolunu tuttum... Her ne kadar günün erken saatlerinde gitmeyi planlamış ve elimde olmayan sebeplerle çok geç saate kalmış olsam da olabildiğince fuarın tadını çıkarmaya çalıştım kendimce. Hafta içi ve geç saatte gitmiş olmanın artısıydı sanırım çok aşırı kalabalık yoktu kısmen de olsa rahat gezebildim bu da beni çok mutsuz girdiğim fuarda en çok sevindiren şey oldu, şansıma. Bence diğer bir şansım da olağanüstü güzellikte resim ve heykel sergisiyle karşılaşmam oldu, benim için şansdı çünkü bu sergiden hiç haberim yoktu görünce de yüzümde gülümsemeyle ağzım açık, bir süre öylece bakakaldım :) Şartlar ne olursa olsun hayata hep iyi tarafından bakmak kendimize küçük mutluluklar çıkarmak, en azından buna çalışmak lazımdı değil mi? Mesajımı da verdikten sonra konumuza geri dönebilirim...


Fuar çok büyük benimse zamanım küçücüktü hal böyle olunca geniş geniş gezemeyeceğim için ilk iş daha önceden hazırladığım en çok istediğim kitaplar listesinden yola çıkarak yayınevlerinin yerini aramak oldu...

İstediğim kitaplardan bulduklarımın bazılarını hemen aldım bazılarını ise şu sıra online kitap alışverişi yaparsam daha ekonomik olacağını düşündüğümden fuardan almayı tercih etmedim niye yalan söyleyeyim.

Bu seneki fuar ganimetlerim şöyle;

İş Bankası Kültür Yayınları
Otomatik Portakal - Yazar: Anthony Burgess




Sineklerin Tanrısı - Yazar: William Golding 




Can Yayınları
1984 - Yazar: George Orwell  




Bu kitap Can Yayınları'nın ilk kez Tüyap 2015'de okurlarıyla buluşturduğu minikitap serisinden. Türkiye'de ilk defa Can Yayınları'nın çıkardığı bu kitapcık adeta ufacık tefecik içi dolu turşucuk :) Bir kere çok ergonomik tasarlanmış tek elle bile rahatça okunabiliyor ve kitabım çantama sığmadı yanıma alamadım derdini de ortadan kaldırıyor. Stand görevlisi arkadaşın söylediğine göre minikitaplar kitaplar yurt dışında basılıyormuş bu işlem daha maliyetli olduğu için diğer cep boy kitaplara göre fiyatı biraz daha yüksekmiş. Ama aralarında uçurum yok merak etmeyin. Bu kitap 19 tl mesela. İlk kez fuarda görücüye çıktığı için de bir nevi okurlar arasında nabız yoklama yapılmış o yüzden sadece altı tane farklı kitap olarak çıkan minikitap serisi yeterince beğenilirse daha çok kitapla da karşımıza çıkacakmış. Benim gözlemlediğim ilgi oldukça yüksekti. Minikitapları tüm d&r'larda bulabilirsiniz.


Minikitap tanıtım videosu için buraya tık tık! 


Okuyanus Yayınları
Bir Apaçi Masalı 1 - Yazar: Angutyus




Sel Yayınları
Cehenneme Gitme Yöntemleri - Yazar: Küçük İskender




İçerdeki Kedi - Yazar: William S. Burroughs




Atları Bağlayın, Geceyi Burada Geçireceğiz - Yazar: Melisa Kesmez




Aylak Kitap Yayınları

Bay Tanrı - Yazar: Alan Lightman



Kayıp Kedi - Yazar: Caroline Paul




Bu da bonus! İstanbul Kedisi kalem ve kitap ayracım :)




Kitap en güzel arkadaştır hayatınızdan eksik etmeyiniz...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Doğmuş Kedi Buldum Ne Yapmalıyım?

Platonik Aşk'a adını veren Aşk, Platon'un Aşkı // Rafet Elçi

Şölen-Dostluk // Platon