Fosforlu Müzikali


Dün değil önceki gün Zorlu PSM'de bir müzikale davetliydim Fosforlu'ya. Ama bu müzikalden çok önceden beri haberim olduğu için izlemeyi dört gözle bekliyordum da denebilir :) Bir eserin ortaya çıkmasında ne kadar emek harcandığını yakinen biliyor olduğunuzda merakınız iki katına çıkıyor bu da bir gerçek. Bu eserin bu kadar leziz olmasında hiç şüphesiz tüm ekibin emeği çok büyük ama ben yine de sevgili arkadaşlarım Cevdet Canver, Serkan Üstüner, Ece Duran ve Cem Güler'i özel olarak tebrik etmek istiyorum. Hoş oyundan sonra da etmiştim ama buradan da edeyim fazla tebrik göz çıkarmaz dimi ama :)
Kimdir bu Fosforlu Cevriye?
1940'lı yılların İstanbul Galata'sında yaşayan... ya da şöyle demek daha doğru olur; gecelerin uzun, karanlığın en kabus olduğu, toplumun farklı insanlar farklı hayatlar diye sınıflandırdığı Galata'nın arka sokaklarında ama gerçekten sokakta yaşayan, aç kalmamak için hayat kadınlığı yapan, oldukça fırlama bir sokak kızıdır Cevriye.
Aslında Cevriye'nin kim olduğu onun çetrefilli hayatını anlatan bu müzikalin konusuyla ilgili de yeterince ip ucu veriyor sanırım ;)



Fosforlu Müzikalinin Künyesi
Suat Derviş'in Fosforlu Cevriye romanından uyarlama olan hikayenin baş kahramanı Fosforlu Cevriye'yi Ayça Varlıer canlandırıyor. Uyarlayan Tuncer Cücenoğlu. Hikayenin diğer kahramanlarını ise; Ece Duran, Fatih Dönmez, Cem Güler, Pınar Yıldırım ve Mert Carim canlandırıyorlar. Oyun bir Tiyatrokare projesi genel yayın yönetmeni Nedim Saban, yönetmen Serkan Üstüner, Dramaturg Cevdet Canver, Dekor/kostüm tasarım Aslı Varlıer Pelit, Müzik Eylem Pelit, Kareografi Canan Baş, Işık Tasarım Ulaş Yatkın, Vokal Direktörü Çelik Kasapoğlu, Reji Asistanı Şahin Devran, Fotoğraf Serkan Gülşen.

Fosforlu ile ilgili nacizane genel görüşüm şöyle ki; müzikal bazen herkesin sevebileceği, ilgiyle izleyebileceği bir sahne performansı olmayabiliyor ama benim fikrim bu müzikalde tamamen aksi yönde. İzlemesi keyifli ve eğlenceli. Hiç sıkılmadan, "e peki şimdi n'olacak" hissiyatıyla izledim diyebilirim. Hikayedeki gizemli adam bence doğru mesajı veriyor, merak uyandırıyor. Aynı anda hem oyunu oynamak hem de dans edip şarkı söylemek zor bir meziyet olsa gerek. Böyle bir performansı deneyimlemek isterseniz Fosforlu'yu kaçırmayın derim.

Biletleri için biletix'e tık tık!

Şimdiden iyi seyirler...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Doğmuş Kedi Buldum Ne Yapmalıyım?

Platonik Aşk'a adını veren Aşk, Platon'un Aşkı // Rafet Elçi

Şölen-Dostluk // Platon